جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی
کانال ارتباطی از طریق پست الکترونیک :
support@alefbalib.com
نام :
*
*
نام خانوادگی :
*
*
پست الکترونیک :
*
*
*
تلفن :
دورنگار :
آدرس :
بخش :
مدیریت کتابخانه
روابط عمومی
پشتیبانی و فنی
نظرات و پیشنهادات /شکایات
پیغام :
*
*
حروف تصویر :
*
*
ارسال
انصراف
از :
{0}
پست الکترونیک :
{1}
تلفن :
{2}
دورنگار :
{3}
Aaddress :
{4}
متن :
{5}
فارسی |
العربیه |
English
ورود
ثبت نام
در تلگرام به ما بپیوندید
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ...
همه موارد
عنوان
موضوع
پدید آور
جستجو در متن
: جستجو در الفبا
در گوگل
...جستجوی هوشمند
صفحه اصلی کتابخانه
پورتال جامع الفبا
مرور منابع
مرور الفبایی منابع
مرور کل منابع
مرور نوع منبع
آثار پر استناد
متون مرجع
مرور موضوعی
مرور نمودار درختی موضوعات
فهرست گزیده موضوعات
کلام اسلامی
امامت
توحید
نبوت
اسماء الهی
انسان شناسی
علم کلام
جبر و اختیار
خداشناسی
عدل الهی
فرق کلامی
معاد
علم نفس
وحی
براهین خدا شناسی
حیات اخروی
صفات الهی
معجزات
مسائل جدید کلامی
عقل و دین
زبان دین
عقل و ایمان
برهان تجربه دینی
علم و دین
تعلیم آموزه های دینی
معرفت شناسی
کثرت گرایی دینی
شرور(مسأله شر)
سایر موضوعات
اخلاق اسلامی
اخلاق دینی
تاریخ اسلام
تعلیم و تربیت
تفسیر قرآن
حدیث
دفاعیه، ردیه و پاسخ به شبهات
سیره ائمه اطهار علیهم السلام
شیعه-شناسی
عرفان
فلسفه اسلامی
مرور اشخاص
مرور پدیدآورندگان
مرور اعلام
مرور آثار مرتبط با شخصیت ها
فهرست گزیده متکلمان،فیلسوفان و عالمان شیعی
مرور مجلات
مرور الفبایی مجلات
مرور کل مجلات
مرور وضعیت انتشار
مرور درجه علمی
مرور زبان اصلی
مرور محل نشر
مرور دوره انتشار
گالری
عکس
فیلم
صوت
متن
چندرسانه ای
جستجو
جستجوی هوشمند در الفبا
جستجو در سایر پایگاهها
جستجو در کتابخانه دیجیتالی تبیان
جستجو در کتابخانه دیجیتالی قائمیه
جستجو در کنسرسیوم محتوای ملی
کتابخانه مجازی ادبیات
کتابخانه مجازی حکمت عرفانی
کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران
کتابخانه تخصصی ادبیات
کتابخانه الکترونیکی شیعه
علم نت
کتابخانه شخصی
مدیریت علاقه مندیها
ارسال اثر
دانشنامه
راهنما
راهنما
مرور
>
مرور کلید واژه ها
>
پایان نامه انگلیسی
مرتب سازی بر اساس
عنوان
نویسنده
جنس منبع
محل
ناشر
تاریخ تغییر
و به صورت
صعودی
نزولی
وتعداد نمایش
5
10
15
20
30
40
50
فرارداده در صفحه باشد
جستجو
خروجی
چاپ نتایج
Mods
Dublin Core
Marc
MarcIran
Pdf
اکسل
انتخاب همه
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
تعداد رکورد ها : 1276
عنوان :
کانت در مورد خودآگاهی [پایاننامه انگلیسی]
نویسنده:
Andre Nilo Klaudat
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی: هدف این پایان نامه ارائه گزارشی از دیدگاه کانت درباره خودآگاهی است. من از منظر فلسفه کانت به این پرسشها پاسخ میدهم که خودآگاهی چه ویژگیهایی دارد و چگونه در ایجاد دانش مشارکت دارد. من استدلال می کنم که دیدگاه کانت در مورد خودآگاهی در دو خط استدلال توسعه یافته است. در مورد اول، خودآگاهی با توضیح اینکه چگونه مقولات لزوماً با موضوعات تجربه مطابقت دارند محدود می شود. تفکر - تجلی خودآگاهی برتر - تا آنجا که مقولات رابطه ای بین بازنمایی ها و ابژه های آن برقرار می کنند عینی نشان داده می شود. این نکته به توضیح ویژگی اصلی دیدگاه کانت درباره خودآگاهی کمک می کند: خودکفایی آن. خودآگاهی به دلیل امکانش به معیارهای تجربی برای شناسایی موضوع تجربه نیاز ندارد. خط دوم استدلال مربوط به این است که مقولات در کارشان چه شرایطی دارند. کانت از این نظر مدعی است که ادراک استعلایی زمینه پیشینی همه مفاهیم است و این موضوع مفهوم سوژه استعلایی را در بر می گیرد. من نشان میدهم که ادراک استعلایی، در لباس سوژه استعلایی، آن زمینه است که جنبه عملکردی حرکات یک عامل جسمانی را ممکن میسازد. با این حال، این عامل باید جسمانی در نظر گرفته شود، و تا کنون حرکات او توانایی توسعه تکنیک های لازم برای قضاوت اشیاء مستقل موجود را نشان می دهد. این مطالعه با پس زمینه دکارت گرایی و تجربه گرایی کلاسیک انجام شده است. ادعاهایی که از تحلیل کانت از ادراک استعلایی در دو خط استدلال به دست میآیند، به فرد اجازه میدهد در نهایت، این نکته کانت را روشن کند که پیشینیان او خودآگاهی را با خودشناسی اشتباه میگیرند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
شک به کانت [پایاننامه انگلیسی]
نویسنده:
Marco Antonio Frangiotti
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
فلسفه کانت (فلسفه)
,
مسایل جدید معرفت شناسی
,
معرفت شناسی (مسائل جدید کلامی)
,
فلسفه کانت
,
معرفت شناسی کانت
,
فلسفه کانت
,
نظریه شناخت کانت (فلسفه)
,
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی: هدف این پایان نامه نشان دادن این است که معرفت شناسی کانت در رفع شبهات شکی موفق نیست. این با این استدلال محقق می شود که اگرچه به عنوان ابزاری برای اشاره به اشتباهات آموزه های قبلی مفید است، اما ایده آلیسم استعلایی ابزاری برای تضمین استقلال ذهن دنیای تجربی در اختیار ما قرار نمی دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، پایان نامه به دو بخش تقسیم می شود. هدف بخش اول، ارزیابی قاطعیت ایدهآلیسم استعلایی بهعنوان یک پیشنهاد معرفتشناختی است که به موجب آن واقعگرایی تجربی ثابت میشود. هدف بخش دوم ارزیابی شواهد ضد شکاکانه ادعایی در ایده آلیسم استعلایی است. بخش اول در 3 فصل تشکیل شده است. در فصل 1، ما ایدهآلیسم استعلایی را به عنوان تصویری از جهان خارج ارائه میکنیم که هدف آن غلبه بر شکست نوعی رئالیسم است که کانت آن را «استعلایی» نامیده است. در فصل 2، خروج کانت از پدیدارگرایی را با در نظر گرفتن دفاع او از شخصیت پیشینی مکان و زمان توصیف می کنیم. در فصل 3، نشان میدهیم که مفهوم شهود پیشینی مشکلات غیرقابل حلی برای کانت ایجاد میکند تا رئالیسم تجربی را با استفاده از ایدهآلیسم استعلایی ایجاد کند. قسمت دوم نیز به نوبه خود در 3 فصل تشکیل شده است. در فصل 4، «استقلال استعلایی مقولهها» را بررسی میکنیم و بر خلاف نظر استراسون و دیگران استدلال میکنیم که کانت برای پاسخ به شکاکان ابداع نکرده است. در فصل 5، "رد ایده آلیسم" را بررسی می کنیم و نشان می دهیم که با برخی از آموزه های اصلی ایده آلیسم متعالی در تضاد است. سرانجام، در فصل 6، ما ادعا می کنیم که استدلال های استعلایی را نمی توان به درستی به کار برد، زیرا آنها شکاک را از توسل به یک برداشت واقع گرایانه استعلایی از جهان خارج باز نمی دارد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مکتب آمونیوس پسر هرمیا در معرفت الهی [پایاننامه انگلیسی]
نویسنده:
Elias Tempelis (الیاس تمپلیس)
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
معرفت خدا
,
01. خداشناسی (کلام)
,
شناخت خدا
,
معرفت الهی
,
فلسفه نوافلاطونی
,
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بازسازی و ارزیابی انتقادی نظریه مکتب نوافلاطونی آمونیوس پسر هرمیا در مورد پیش فرض های کسب معرفت الهی و همچنین در مورد مطالب و هدف این دانش می پردازد. موقعیت مابعدالطبیعی روح انسان بین عالم معقول و معقول به او امکان می دهد که عالم معقول و الهی را بشناسد، مشروط بر اینکه عقل-اصول شناختی در عقل انسان فعال شود. هدف از چنین معرفتی، انس با امر الهی است و با مبارزه شخصی و با کمک فلسفه نظری و عملی به دست می آید. مکتب آمونیوس تلاش فلسفی خود برای معرفت الهی را با روشهای مشابه قبلی مقایسه کرد. از آنجایی که یگانگی غیرقابل شناخت است، اعضای این مکتب بر این باور بودند که انسان می تواند تا حدودی دمیورژ را بشناسد که به سطح دوم جهان معقول تعلق دارد. اعضای مدرسه در مورد الهیات اثباتی و سلبی نظرات متفاوتی داشتند. کلیات ante rem قابل فهم، که اساسی ترین آنها جوهر است، اصول عقل شناختی و خلاق عقل دیمیورژیک را تشکیل می دهند. فعال شدن ابدی این اصول منجر به دانایی کل دمیورژ و ایجاد جهان می شود که با دمیورژ همزاد است. دمیورژ غیر جسمانی است و برای آنچه آفریده مشیت می کند، اما او قادر مطلق نیست. نشان داده شده است که نظریه مکتب آمونیوس در مورد معرفت الهی به طور کلی سازگار است، هرچند لزوما قانع کننده نیست.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
مفهوم خدای پنهان در آثار مونتنی و شارون [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Emily Kate Rigge
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه به بررسی مفهوم خدای پنهان در ادبیات اخلاقی نویسندگان دوره رنسانس میشل دو مونتین و پیر شارون می پردازد. مطالعه این مفهوم در این نویسندگان با توجه به دو سنت فکری به هم پیوسته انجام شده است، که به طور مشترک به عنوان «سنت خدای پنهان» ارائه شده است، که این مفهوم از درون آن پدید آمده است. یکی، «سنت فلسفی»، شامل نویسنده یهودی موسی میمونید و نویسندگان مسیحی آکویناس، رامون لول و ریموند سبوند است، در حالی که دیگری، «سنت عرفانی یهودی»، شامل میمونیدس، کابالیست ها، لئون هبرو و ژان بودین است. مفهوم خدای پنهان بیانگر این مفهوم است که وجود خدا به طور غیر مستقیم یا منفی از طریق خلقت برای انسان آشکار می شود. عاملی که شناخت ذهن خدا را در عالم خلقت ممکن می سازد مشیت یا روح القدس است. رفتار اخلاقی خوب قضاوت شده، هماهنگ با طبیعت و با دستور الهی، به عنوان بهترین آمادگی عملی برای دریافت حکمت ارائه می شود: هدایت روح القدس در زندگی روزمره که در سنت به عنوان معرفت خداوند تصور می شود. در تفسیر مونتن و شارون از این مفهوم، تأکید ویژهای بر جزئیات عملکرد اخلاقی خوب است که منجر به شناخت خدا میشود که خداوند در نظر داشت انسان داشته باشد. هر دو نویسنده بر خودشناسی به عنوان وسیله ای برای خواندن «کتاب طبیعت»، بیان حقیقت خداوند از طریق پدیده های فیزیکی و روانی تمرکز می کنند. هر دو مفهوم عقل به ارث رسیده از سنت خدای پنهان را توسعه می دهند و اصرار می ورزند که فرد باید بیهودگی عقل متعارف یا دنیوی را تصدیق کند و ذهن خود را صفحه ای خالی قرار دهد تا بتواند عقل الهی را دریافت کند. هر دو نویسنده با تکیه بر ایده های بت پرستی، یهودی و مسیحی، در این مفهوم عقل، کلید خرد سکولار و نقطه شروع زندگی خوب مسیحی را می بینند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
آگاهی در جهان: بررسی تحلیلی نظریه آگاهی پدیداری در آثار اولیه ژان پل سارتر [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Jonathan Mark Webber
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : هدف اصلی این پایان نامه این است که تشخیص دهد آیا کار اولیه سارتر در مورد آگاهی پدیداری سهم متمایز و ارزشمندی در بحث های جاری در مورد این موضوعات در فلسفه انگلیسی زبان دارد یا خیر. این روش قاطعانه تحلیلی است و هدف آن شناسایی و ارزیابی جزئیات موضع سارتر و استدلال های آن در پرتو بحث های کلاسیک و جاری است. این شامل کار تفسیری زیادی است که مربوط به استفاده سارتر از اصطلاحات و اصول برگرفته از متفکران قبلی است. هدف ثانویه این است که نشان دهد مضامین معروف اگزیستانسیالیسم سارتر - آزادی، بد ایمانی و نگاه - تا چه اندازه در نظریه آگاهی پدیداری او پایه گذاری شده است. متن اصلی هستی و نیستی است، اگرچه از آثاری که قبل از آن هستند استفاده گسترده ای شده است. پایان نامه شامل چهار فصل می باشد. فصل 1 به تبیین مفهوم سارتر از نیت در ارتباط با مفاهیم رایج آنگلوافونی از نیت می پردازد. من دیدگاه سارتر را به تفصیل و از آن دفاع میکنم که قصد و نیت رابطهای از دلهره است که شامل آگاهی کیفی و طبقهبندی میشود. فصل دوم، سارتر را در ارتباط با نظریههای کلاسیک و رایج آگاهی قرار میدهد و استدلالهای سارتر را برای برداشت او از قصد و نیت ارزیابی میکند. من ادعا می کنم که سارتر نشان داده است که تصورش مفید است، اما نه اینکه درست است. در فصل 3، من استدلال میکنم که سارتر موفق میشود که ادراک و توهم شامل انواع متفاوتی از تجربه است، جایی که آنگلوافون فعلی تلاش میکند این را حفظ کند. در فصل چهارم، من استدلال میکنم که دیدگاه کلنگر سارتر از سوژه بهعنوان موجودی-در-جهان شامل محیط، بر تقلیلگرایی ارجحیت دارد، و نظریه او درباره جنبههای کیفی تجربه بر رویکردهای بازنمودگرای غالب در اندیشه انگلیسی زبان ترجیح دارد. من با ترسیم پیامدهای بحثم برای تئوری های سارتر در مورد آزادی، سوء نیت و نگاه به پایان می رسم.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
علیت و ذهن: پیش فرض های متافیزیکی در فلسفه ذهن [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Sophie Rebecca Allen
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : علیت ذهنی و رابطه بین ذهنی و جسمی از موضوعات اصلی فلسفه ذهن است. این پایان نامه بررسی می کند که آیا این مناقشات به اشتباه جابه جا شده اند و می توان آنها را در تعهدات متافیزیکی متفاوت که اغلب به صورت ضمنی باقی می مانند، مانند اختلافات هستی شناختی یا مفهومی، یا در برخوردهای ابتدایی تر شهود پیش-نظری ردیابی کرد. بدین منظور، هدف این پایان نامه نشان دادن میزان تأثیر پیش فرض های مربوط به متافیزیک و فلسفه علم، به ویژه آنهایی است که به توصیف علیت و تبیین مربوط می شوند، بر صورت بندی نظریه های ذهن تأثیر می گذارند. دو پیشنهاد جایگزین اصلی در مورد متافیزیک علیت و تبیین مورد بحث قرار می گیرد. اینها در انتخاب هستیشناسی علّی بهشدت متفاوت هستند: در اول، علل و معلولها بهعنوان ویژگیها یا مصادیق آنها در نظر گرفته میشوند (یا موجودیتهای پیچیده ساختار یافتهای که تا حدی توسط اینها تشکیل شدهاند، مانند حقایق). در دوم، علل و معلول ها جزییات عینی هستند، معمولاً رویدادها. من پیشنهاد میکنم تفاوت بین این گزینهها صرفاً اختلاف نظر در مورد علتها نیست، بلکه منجر به تضادهای اساسی در مورد ماهیت و وضعیت هستیشناختی تبیین، قوانین طبیعت و ویژگیهایی میشود که اینها به یکدیگر متصل میکنند، که به نوبه خود، فراهم میکند. زمینه مساعدی برای ایجاد سوء تفاهمات فلسفی این دو گزارش به صورت جداگانه ارزیابی شده و سپس با توجه به سازگاری درونی، انسجام، قدرت توضیحی و معقول بودن شهودی آنها و سپس با توجه به پیامدهای آنها برای فلسفه ذهن مقایسه می شوند. اگرچه برخی از تغییرات متافیزیکی غیرقابل دفاع هستند، من نتیجه میگیرم که هم نظریهپردازان مالکیت و هم نظریهپردازان رویداد میتوانند علیت ذهنی را بپذیرند و شرحی از رابطه بین ذهنی و فیزیکی ارائه دهند. با این حال، از آنجایی که نظریهپرداز مالکیت در توضیح ذهنی که میتواند ارائه دهد بسیار محدودتر است و برای حفظ تصویر متافیزیکی خود به پیشفرضهای بدوی و غیرقابل تحلیل بیشتری نیاز دارد، من استدلال میکنم که معتبرترین هستیشناسی علی، هستیشناسی مبتنی بر رویدادها است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
اخلاق هومری [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Naoko Yamagata
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه تلاشی است برای پاسخ به دو پرسش در مورد اخلاق هومری. یکی این که آیا خدایان هومری به «عدالت» در جامعه بشری توجه دارند و دیگری اینکه چه مکانیسمی رفتار اجتماعی انسان هومری را کنترل می کند. مشاهدة رفتار انساني و الهي و بررسي واژگاني اصطلاحاتي كه انعكاس برخي از انديشههاي اخلاقي تلقي ميشود، زمينههاي اصلي استدلال است. بخش اول عمدتاً به مسئله اخلاق یا به عبارت بهتر بی اخلاقی/بی اخلاقی خدایان می پردازد. بخش دوم بر اخلاق انسان هومری تمرکز دارد. در قسمت اول، نشان داده شده است که خدایان نه در پاسخ به رفتار اخلاقی آنها، بلکه بر اساس خواسته های سرنوشت، اقبال خوب و بد را بین انسان ها تقسیم می کنند و بنابراین به عنوان نگهبان عدالت در جهان انسانی عمل نمی کنند. اما مردان بر این باورند که خدایان به اخلاق انسانی توجه دارند. بخش دوم نیروها و انگیزه های مختلفی را توصیف می کند که بر رفتار انسان تأثیر می گذارد، مانند سرنوشت، افتخار، انتقام، شرم، احترام و ترحم. نشان داده شده است که رفتار انسان نه تنها با ایمان انسان به خدایان اخلاقی، بلکه توسط مجموعه ای از نیروهای مختلف، اجتماعی و عاطفی، مهار می شود.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
برداشت های نوظهور از ملیت و معنویت در نیایش های اسلاوهای اولیه و کیوان روس در چارچوب ادبی آنها [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Joy Helene Bache
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه هویت در حال تکامل اسلاوها، به ویژه روسیه کیوان را که در دعاهای اسلاوها در قرن نهم تا دوازدهم نوشته شده است، بررسی می کند. فصل اول دعای موسوم به الفبایی را که معمولاً به کنستانتین پرسلاو نسبت داده میشود، بهعنوان بیان اولیه ادبیات اسلاو بررسی میکند و پیوند زبان اسلاوی را با زبان اناجیل و در واقع با لوگوس جشن میگیرد. فصلهای دوم و سوم بر روسیه کیوان تمرکز میکنند و در نظر میگیرند که چگونه دعاهای ادبی موجود در روایتهای تغییر دین و غسل تعمید ولادیمیر اول، و همچنین دعاهای مربوط به شهادت شاهزادههای بوریس و گلب، این وقایع را از سطحی عروضی و سیاسی بالا میبرد. حوادث با انگیزه در حد وقایع مقدس زندگی ملی. فصل چهارم دعای منسوب به ایلاریون را بررسی میکند، که در ارتباط با Slovo o zakone i blagodati قرار داده شده است، به عنوان دعایی که از طرف کل مردم گفته میشود، که هویت روسها را که قبل از هر چیز با ایمان تازهیافتهشان متحد شدهاند، بر آنها متاثر میسازد. . در فصل پنجم، آثاری درباره فئودوسی نشان داده میشود که نمونهای از دیدگاه رهبانی یک شفیع است، در حالی که فصل ششم به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه ولادیمیر مونوماخ پوچنی خود را بهعنوان یک شاهزاده و غیر روحانی مینویسد، و از طریق دعا، بنیان اخلاقی را بهویژه با هدف شاهزادگان واقعی روسیه مینویسد. فصل آخر به بررسی این میپردازد که چگونه چرخه دعای هفتگی کریل توروف، دنیای معنوی داخلی را به تصویر میکشد. این مطالعه علاوه بر ردیابی ملیت و معنویت در حال تکامل روسیه، بحث های علمی پیرامون زمینه اصلی برخی از دعاها را روشن می کند. در زمینههایی بهاندازه روایتهای حیاتی برای مقدمهای از تفسیر، دعاها بهطور پویا در محیط وسیعتر خود عمل میکنند. در دورهای که شواهد مکتوب نسبتاً کمیاب است، دعاها دیدگاه بیشتری درباره هویت و معنویت در حال ظهور کیوان روسیه ارائه میدهند. دقت آشکاری که دعاها با آن نوشته میشوند و در زمینههای مهمی قرار میگیرند، باید به خواننده کمک کند تا به طور کلی اهمیت دعاها در ادبیات اولیه اسلاو را آگاه کند.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
ویژگی ادراک بصری: توهم واقعی و مفهوم ما از ادراک [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Matthew John Soteriou
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی: در این پایان نامه استدلال می شود که شرح تجربه که به بهترین وجه با مفهوم معمولی ما از ادراک منطبق است، متضمن تعهد به انفصال گرایی است - این دیدگاه که تجربه ای که یک سوژه هنگام درک جهان دارد، تجربه ای نیست که سوژه می توانست داشته باشد اگر او بود. توهم آور نقدی از امیدوارکنندهترین گزارش غیرقابل تفکیک تجربه ارائه شده است. این نظریه ادراک شامل پذیرش یک نظریه عمدی تجربه همراه با نظریه علی ادراک است. بر اساس تئوری نیت، تجربه یک حالت روانی با محتوای قصدی است که جهان را به عنوان یک روش معین نشان می دهد. نظریه علّی ادراک، این نظریه است که بخشی از مفهوم عادی ما از ادراک است که برای اینکه سوژه بتواند جهان را درک کند، تجربه سوژه باید به طور مناسب توسط اشیایی که درک می کند ایجاد شود. استدلال می شود که برای اجتناب از تعهد به گسست گرایی، نظریه پرداز غرض ورزی نیاز به پذیرش تز کلیت دارد - این تز که محتوای تجربه ادراکی موفق یک تجربه وجودی کمی است که نباید با استفاده از اصطلاحاتی که به جزییاتی که فرد در داشتن تجربه از آن آگاه است. استدلالی برای اثبات این موضوع ارائه شده است که شرح تجربه که به بهترین وجه همه آنچه را که در مفهوم ما از ادراک دخیل است در بر می گیرد، مستلزم رد تز کلیت است. استدلال میشود که اگر کسی نظریه کلیت را آنطور که باید رد کند، استدلالهایی که برای حمایت از نظریه علی ادراک استفاده میشوند تضعیف میشوند. اهمیت معرفت شناختی رد نظریه عمومیت نیز بررسی می شود. در نهایت، ایرادات به انفصال مورد بررسی و رد قرار می گیرد.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
عنوان :
در مقابل سختی. بررسی معناشناسی و عمل شناسی شاخص گرایی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Mary Lou Grimberg
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
متن کامل پایان نامه
زبان :
انگلیسی
کلیدواژههای اصلی :
پایان نامه انگلیسی
چکیده :
ترجمه ماشینی : سائول کریپکه، که برای او تعیینکننده مستحکم پارادایمی است، پیشنهاد میکند که پیوند بین چنین نامی و نامگذاری آن ابتدا در یک «تعمید اولیه» برقرار میشود و پیوندی که بدین ترتیب ایجاد میشود با استفاده از یک «علت» حفظ میشود. زنجیر'. یکی از مهمترین ویژگیهایی که برای چنین تعیینکنندهای ادعا میشود این است که معنای گزارهای آن توسط مرجع آن تمام میشود. ادعای دوم اسرارآمیزتر در مورد هویت فراجهانی اشیایی است که به این ترتیب تعیین شده اند. دیوید کاپلان ترجیح می دهد از عبارت "مستقیم ارجاعی" برای توصیف عملکرد معنایی چنین اصطلاحاتی استفاده کند. از نظر او، واژه ارجاع مستقیم پارادایمیک زبان طبیعی، ضمیری است که به صورت نمایه استفاده می شود. او ادعا میکند که چنین عباراتی نیز تعیینکنندههای محکمی هستند که به گزارهها اشیاء کمک میکنند، نه توصیفها. این دو تز ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و من میخواهم علیه هر دوی آنها بحث کنم، زیرا باعث ایجاد طیفی از مشکلات میشوند. در فصل اول، برخی از مسائل سنتی فلسفی معرفی شده است. همچنین پیشنهاد می شود که دلایل زبانی اضافی برای باور اشتباه تزهای تعیین صلب و ارجاع مستقیم وجود دارد. در فصل دو، مشکلات خاصی ناشی از این فرض که عبارات پیشفرض شاخصی مستقیماً ارجاعی هستند، با جزئیات بیشتری بررسی میشوند. در فصل سوم، تحلیل جایگزینی از مرجع شاخص، که از مدل نمایهسازی جفری نونبرگ توسعه یافته است، ارائه شده است. در فصل چهارم، تمایز بین نمایهسازی و deixis بررسی میشود، و در فصل پنجم من استدلال میکنم که تحلیل تفسیر نمایهای که در فصلهای قبل توسعه یافته است، میتواند بهگونهای بسط داده شود که مرجع آنافوریکی را نیز شامل شود، بنابراین یک مدل معنایی واحد برای همه کارکردهای pro ارائه میشود. -مقررات. در نهایت، قابلیت زنده بودن این مدل با توجه به گفته های مسئله شناخته شده آزمایش می شود. نتایج این آزمایشات دلگرم کننده است.
انتخاب :
مشخصات اثر
ثبت نظر
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
تعداد رکورد ها : 1276
×
درخواست مدرک
کاربر گرامی : برای در خواست مدرک ابتدا باید وارد سایت شوید
چنانچه قبلا عضو سایت شدهاید
ورود به سایت
در غیر اینصورت
عضویت در سایت
را انتخاب نمایید
ورود به سایت
عضویت در سایت
×
ارسال نظر
نوع
توضیحات
آدرس پست الکترونیکی
کد امنیتی
*
*
با موفقیت به ثبت رسید